duminică, 3 aprilie 2011

Ce ne aduc Razboaiele ?

Una din cele mai mari tragedii pe care le-a trait si inca le mai traieste omenirea, a fost si este Razboiul. Acest genocid, unde oamenii sunt macelariti in masa, aduce numai suferinte pe care nu le poti uita niciodata. Am trait ororile celui de-al 2-le-a Razboi Mondial, fiind copil si cu greu ma gandesc la chinurile pe care le-am trait in acele vremuri. Toata familia mea statea ziua si noaptea in transee, iar gloantele ne treceau pe langa urechi. Doamne prin ce groaza am trecut. Nemtii se retrageau, iar rusii veneau in urma lor. Intr-o zi de dimineata de vara ferbinte, prin satul meu trecea un grup de soldati nemti amarati, nespalati, insetati, nemancati si foarte obositi. Parintilor mei li s-a facut mila de ei si i-au chemat in curte, dandu-le de unde au avut mancare, apa si i-au lasat sa se spele si sa se odihneasca putin. Dupa ce acest grup de soldati nemti, in jur de circa 20-23 persoane au plecat, la iesire din sat s-a apropiat o masina, un GAZ rusesc fara capota cu un militar rus, gras si cu mustata, avand pe umar o pusca automata, si soferul lui. I-au ajuns din urma pe soldatii nemti, i-au oprit langa o liziera de la marginea satului, i-au asezat intr-un singur rand, cu fata la ei si au inceput sa traga in acestia care cadeau si tipau in disperare. Doi sau trei soldati nemti au reusit sa fuga, adapostindu-se intr-un lan de porumb. Chiar daca cei 2 rusi au fugit dupa ei sa-i ucida, acestia nu au mai fost gasiti, scapand cu viata, spre bucuria noastra, a copiilor, care priveam cu groaza aceasta tragedie. Localnicii, care au venit cu duiumul, au facut o groapa comuna unde au inmormantat soldatii nemti. Aceasta imagine trista pe care am vazut-o in copilaria mea m-a marcat toata viata si nu o pot uita niciodata. Doamne Dumnezeule, ce se intampla cu omenirea? Trebuie sa traim numai in Razboaie? Fa-i Doamne mai buni pe oameni si nu-i mai lasa sa se distruga intre ei. Razboaiele recente din fosta Yugoslavie, din Irak, din Afganistan si acum din Libia nu aduc decat chinuri si suferinte pentru cei multi si oropsiti. Cu Dumnezeu inainte. Schalom.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu