miercuri, 30 noiembrie 2011

Societatea de consum

Desi suntem in plina criza economica si financiara, cand datoriile suverane se raspandesc cu repeziciune pe tot globul pamantesc, cand cresterile economice cunosc o stagnare, cand somajul in majoritatea tarilor ia o amploare fara precedent, in prezent asistam la un fenomen greu de inteles: amploarea raspandirii marelor magazine (supermarket-urilor). Mall-ul reprezinta unul din cele mai importante simboluri ale societatii de consum. Aceste mari centre comerciale stau marturie fenomenului globalizarii. S-a ajuns la un paradox, incat prezenta populatiei in aceste mari magazine, sa fie mult mai mare decat la biserica. In Romania primul astfel de centru comercial a fost inaugurat in anul 1999. La scurt timp dupa aceasta, "excursiile" in aceste malluri s-au transformat intr-o moda. Prima structura de acest tip de comert se presupune ca s-a aflat in Damasc-Siria, si dateaza din secolul al VII-lea. A urmat Sankt Petersburg, in anul 1785, unde pe o suprafata de 53000 m patrati se aflau peste o suta de magazine. In SUA mall-urile au inceput sa se dezvolte abia la inceputul secolului 20. In prezent cel mai mare mall se afla in China, in Dongguan, cu o suprafata de 892000 m patrati. Majoritatea dintre noi merg la aceste supermarketuri, la plimbare, in loc sa mergem sa ne plimbam prin parcuri, sau sa mergem la teatru ori muzee. Ne place sa mergem la aceste mari magazine, ca sa ne vada lumea cu cosurile pline cu de toate. Pentru multi dintre noi cumparaturile au ajuns nu satisfacerea unei necesitati, ci mai mult satisfacerea unei placeri. Supermarketurile au ajuns sa fie un fel de oras, unde te pierzi si pierzi si notiunea timpului. Nu trebuie sa ne mai miram de ce oare consumam mai mult decat producem. Cu Dumnezeu inainte. Shalom

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu