marți, 22 martie 2011

De ce ne ignoram valorile?

Toate tarile lumii isi apara si isi promoveaza valorile. Michelangelo, sculptor, pictor, arhitect, inginer si poet italian, nu ajungea nemuritor daca conationalii sai il repudiau. William Shachespeare ramanea un anonim daca englezii il ignorau. Schopenhauer Artur, filozof german avea aceiasi soarta pe care a avut-o Mircea Eliade: un necunoscut. Daca ne amintim de Walter Scott, de Jean Paul Satre, de Louis Jean Lumiere, care a construit primul aparat de filmat, vom constata ca toti acesti oameni de cultura si multi altii au ramas inscrisi in tezaurul de aur al umanitatii. Cand am vizitat Musée du Louvre si am vazut numele marelui sculptor roman Constantin Brancusi am plans. Am plans si cand am vazut mormantul marelui nostru compozitor, George Enescu, intr-un cimitir din Paris. Deci avem si noi valori, dar incultura noastra este atat de aspra incat ne orbeste si nu ne mai vedem valorile. Daca ne referim la marele nostru poet Adrian Paunescu, care are ca orice poet si bune si rele in viata cotidiana pe care a trait-o, nu trebuie sa anulam cel mai de pret dar pe care poetul Adrian Paunescu ni l-a lasat: poezia sa nemuritoare. Pentru majoritatea romanilor poetul Adrian Paunescu a fost, este si va fi al 2-lea poet al romanilor dupa Eminescu. Poeziile lui raman nemuritoare si cei care vor sa-l renege pe acest mare poet vor fi blestemati de soarta. Eu ca cetatean loial spiritului de adevar si dreptate vreau prin mijloace proprii sa constitui "Fundatia Adrian Paunescu". Cei care vor sa se inscrie in aceasta fundatie sa acceseze: blogger.com-viorel zissu. Frati romani, avem obligatia morala sa ne promovam valorile noastre culturale: "si totusi exista iubire si totusi exista blestem, dau lumii, dau lumii de stire, iubesc, am curaj, dar ma tem". Cu Dumnezeu inainte. Shalom

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu